Badania dla firm z branży FMCG

Branża produktów FMCG zaspokaja podstawowe potrzeby klientów, są wyrobami codziennego użytku oraz szybkozbywalne. Zaliczyć do nich można: produkty spożywcze, tytoniowe, kosmetyki, alkohol i inne. Charakteryzuje je duża liczba konkurentów, ale także sporo klientów nabywających owe dobra. Produkowane są one w sposób masowy, przy niskim nakładzie pieniężnym. Prowadzi to do kilkunastu marek jednego produktu, które są dostępne na rynku i znajdują się na jednej półce sklepowej. Wydawałoby się, że wejście na rynek FMCG jest bardzo proste, gdyż opisywane produkty zapewniają zbyt. Nic bardziej mylnego. Duża liczba konkurentów, którzy działają na rynku FMCG nie ułatwia tego zadania. Aby przebić się ze swoim produktem, należy dobrze go wypromować, a to z kolei rodzi ogromne koszty marketingowe. Warto jednak stworzyć dobry PR firmy, gdyż zwiększa on znacząco szansę na sukces.

Jak udoskonalić działanie firmy

Oczekiwania odbiorców ciągle rosną, co prowadzi do ciągłego udoskonalania metod sprzedaży. Obecnie ceny nie są już wyznacznikiem pozycji rynkowej danej firmy. Podobnie wygląda sytuacja z promocjami oraz ulepszonymi usługami. To wszystko jest ważne w opinii klienta, lecz najważniejsze staje się samo poznanie owej opinii, aby lepiej sprostać stawianym wymaganiom oraz zaspokajać potrzeby.

Aby sprostać wymaganiom klienta, należałoby ciągle podnosić poziom obsługi. Jeśli firma sprosta temu zadaniu, możliwy jest jej sukces. Bardzo często zdarza się jednak, że o wyborze danego produktu decydują tylko szczegóły. W tym właśnie celu zleca się przeprowadzenie badań rynku i badania marketingowe FMCG. Otrzymane wyniki koncentrują się nie tylko na obecnej sytuacji rynkowej, lecz uwydatniają możliwości i szanse firmy.

Do czego wykorzystać wyniki badań

Wyniki projektu badawczego z branży FMCG, wykorzystywane są do budowania, weryfikowania i wdrażania strategii działania firmy. Dzięki badaniom można również kreować i kontrolować efektywność instrumentów marketingowych, które zastosowano do przeprowadzenia badania. Informacje muszą być w pełni rzetelne, aby nie wprowadzić w błąd menadżerów firmy podczas podejmowania kluczowych decyzji.

Najczęściej w procesie zbierania danych stosuje się metody jakościowe. Warto zaznaczyć, że są one bardziej kosztowne, lecz wyniki kreślą wiarygodniejszy obraz sytuacji. Oczywiście można uzupełnić badania jakościowe badaniami ilościowymi, które dostarczą wyników liczbowych. Zespół badawczy podczas prowadzenia badań musi być jak najbardziej obiektywny i transparentny, tylko wtedy otrzymane wyniki będzie można z powodzeniem przełożyć na sukces firmy. Stąd bardzo ważna funkcja badanie marketingowe FMCG.

Kategorie: Prowadzenie badań,

badania rynkubadania marketingoweCATIFGIIDIMystery ClientMystery Shoppingtajemniczy klientFMCGCAWICAPIbadania rynku FMCGbadania marketingowe FMCGusługi badawcze FMCGrynek FMCGbranża FMCGusługi badawcze dla rynku FMCGPAPI