Analizy statystyczne - dla polskiej branży medycznej i farmaceutycznej
Rozwój
Rozwijająca się polska medycyna i farmacja potrzebuje najlepszej jakości badań, by móc wprowadzać innowacje w zakresie leczenia, opieki nad pacjentami czy też poprawy standardów medycznych. Badania prowadzone dla branży medycznej opierają się na obserwacjach, ale także na żmudnych, często szeroko zakrojonych analizach i obliczeniach, które rzutują na późniejsze działania w zakresie:
- wprowadzania nowych leków,
- ochrony zdrowia społecznego,
- eliminacji zagrożeń zdrowotnych wśród potencjalnie zagrożonych zbiorowości.
Z ankietą do pacjentów
Ankietyzacja pacjentów wraz z dopracowaniem odpowiedniego celu badań może przynieść pozytywne skutki zarówno dla samych nauk medycznych jak i dla konkretnej placówki czy też firmy. Analizy statystyczne danych zgromadzonych podczas badań pozwalają na:
- określenie ryzyka odejścia klientów od danej marki, czy też firmy świadczącej usługi medyczne,
- sprawdzenie skuteczności reklam i akcji promocyjnych,
- zbadanie opinii klientów o produktach i usługach,
- prognozowanie na temat lojalności klientów w stosunku do marki.
Opinie klientów oraz pacjentów korzystających z usług placówek medycznych, a także kupujących produkty medyczne, obliguje producentów do weryfikacji jakości swoich produktów i usług. Dzięki opiniom mogą być one bardziej skuteczne dopasowane do wymogów pacjentów, skonsolidowane cenowo z aktualną sytuacją na rynku finansowym (elastyczne pod względem cenowym, przez co bardziej atrakcyjne dla klienta).
Główne bariery dla osób prowadzących badania marketingowe, naukowe (kliniczne), badania marki w medycynie i farmacji to brak doświadczenia badaczy w dziedzinie analizy statystycznej, która pomaga wyciągać konkretne wnioski dotyczące opinii pacjentów jak i kondycji marki na rynku.
Analizy statystyczne prowadzone przez ekspertów BioStat® opierają się na sprawdzonych metodach matematycznych, statystycznych, a także posługują zaawansowanymi metodami informatycznymi (pakiety statystyczne SPSS oraz R). Dzięki nim można elastycznie dopasować typ metody badawczej do celu, jaki chce osiągnąć zleceniodawca.
Posługując się metodami:
- analiz koszykowych,
- analiz przeżycia,
- testów Churn,
- analiz przeżycia Kaplana-Meiera;
zespół BioStat® może pomóc usprawnić działania producentów i dystrybutorów leków i produktów medycznych, agencji mających na celu promocję i reklamę, konsultantom medycznym, konkretnym placówkom i gabinetom świadczącym usługi medyczne na dużą i małą skalę, naukowcom i badaczom.
Doświadczenie w branży
Posiadając 15-lat doświadczenia w realizacji badań dla branży medyczno-farmaceutycznej, eksperci BioStat® zrealizowali wiele badań dla liderów tego sektora, gromadząc rekomendacje i opinie rzetelnych profesjonalistów. Zaufaj ekspertom w dziedzinie badań, skorzystaj z najlepszej oferty badawczej.
(FAQ)
Badania statystyczne są kluczowe dla rozwoju obu branż, ponieważ umożliwiają wprowadzanie innowacji, poprawę standardów medycznych oraz eliminację zagrożeń zdrowotnych.
Ankietyzacja pacjentów, poparta analizami statystycznymi, pozwala określić ryzyko utraty klientów, ocenić skuteczność reklam i promocji, zbadanie opinii klientów oraz prognozowanie lojalności wobec marki.
Ponieważ posiadają oni doświadczenie, rekomendacje liderów branży, a ich eksperci są w stanie dostosować metody badawcze do konkretnych potrzeb zleceniodawcy, używając sprawdzonych metod statystycznych i informatycznych.