Korzyści z badania świadomości marki telewizorów

Średnio w polskim gospodarstwie domowym znajdują się dwa telewizory. Wciąż więc nabywane są one chętnie, dlatego też producenci usilnie walczą o uwagę klientów i zaznajomienie ich ze swoimi produktami. W opracowaniu optymalnych pod tym względem działań mogą pomóc informacje płynące z badania świadomości marki telewizorów. Jakie dane można dzięki niemu uzyskać?

Czy marka jest znana, podobnie jak jej produkty?

Badanie świadomości marki telewizorów ma na celu przede wszystkim sprawdzenie, czy firma pojawia się w świadomości spontanicznej konsumentów. Jest to cel dużych przedsiębiorstw, które inwestują ogromne kwoty w przekazy reklamowe, by móc zapisać się właśnie w świadomości osób należących do grupy docelowej.

Chodzi tu też o wzmocnienie wiedzy o poszczególnych grupach produktowych z którymi firma chce być kojarzona. Na rynku telewizorów może dotyczyć to np. wariantów o określonym rozmiarze ekranu lub konkretnych cechach, np. dużym ekranie gwarantującym doskonałe odwzorowanie kolorów.

Wszystkie te czynniki można sprawdzić właśnie dzięki badaniu świadomości marki telewizorów i tym samym skontrolować, czy podejmowane działania wzmacniające popularność firmy przynoszą pozytywny skutek.

Co wyróżnia produkty marki?

Większość firm, które dobrze planują swoje strategie marketingowe, próbuje skupić się na elementach mających wyróżniać jej produkty spośród tych należących do konkurencji. Czy rzeczywiście się to udaje, również można skontrolować dzięki badaniu świadomości. Istnieje też możliwość zestawienia poszczególnych skojarzeń z produktami konkurencji i tym samym ocenienie, czy działania podejmowane w tym zakresie są efektywne.

Porównanie z rynkowymi rywalami powinno stanowić podstawę, zwłaszcza w wysoce konkurencyjnych segmentach.

Kim jest klient docelowy?

Dzięki badaniu świadomości marki telewizorów firma może dowiedzieć się też, kim jest jej klient docelowy. Może bowiem okazać się, że marka jest zdecydowanie bardziej znana wśród osób, które nie stanowią głównej grupy, do której kieruje ona swoje przekazy reklamowe.

Na tej podstawie firma często podejmuje decyzję o przemodelowaniu komunikatów marketingowo-sprzedażowych tak, by trafić do swojej grupy docelowej.

Jakie są korzyści badań świadomości marki telewizorów?

Jak widać badanie świadomości marki to szereg użytecznych informacji, które pozwalają na:

  • urozmaicenie oferty oraz jej uatrakcyjnienie,
  • zmienienie treści komunikatów marketingowych,
  • określenie popytu na konkretny produkt,
  • zwiększenie wiedzy o klientach docelowych,
  • poznanie wyróżników rynkowych rywali.

Jak realizuje się badania świadomości marki telewizorów?

Metod badawczych może być wiele, jednak jedną z najskuteczniejszych jest technika CAWI. Pozwala ona dotrzeć do dużej i reprezentatywnej grupy osób oraz szybko uzyskać od niej odpowiedzi na zadane pytania. Polecają ją również eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, którzy mogą przejąć na siebie opracowanie takiego badania świadomości marki telewizorów. Można jednak przygotować je również samodzielnie w przeznaczonej do tego celu aplikacji, z zaledwie niewielką pomocą ekspertów.

Jeśli są Państwo zainteresowani przeprowadzeniem badania świadomości marki telewizorów, jak i również innych kategorii produktowych, zachęcamy do kontaktu z Biostat®.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Dlaczego badanie dotyczące świadomości marki telewizorów jest istotne dla producentów?

Ponieważ pozwala sprawdzić, czy firma pojawia się w świadomości konsumentów i zaznajomić ich ze swoimi produktami.

Jaki jest główny cel badania świadomości marki telewizorów i jakie informacje można dzięki niemu uzyskać?

Głównym celem badania jest sprawdzenie, czy firma pojawia się w świadomości spontanicznej konsumentów. Dzięki niemu można uzyskać informacje o tym, czy marka jest znana, a także jakie są wyróżniające cechy jej produktów.

W jaki sposób badanie świadomości marki telewizorów może pomóc w urozmaiceniu oferty firmy?

Badanie pozwala firmie urozmaicić ofertę poprzez pozyskanie informacji na temat wyróżniających cech jej produktów, co może wpłynąć na atrakcyjność oferty w oczach konsumentów.

badania rynkubadania rynkowebadanie